Thursday, May 6, 2010

bercakap tentang hati dan perasaan.

zaman skang hati kena bersih. x leh ade dendam. x leh ade perasaan dengki. x leh ade perasaan yg jahat la dlm hati ni. huhu. skang ni guru aku ckp kite kene jage hati. hati kene bersih. tu yg aku post kt wall fb aku yg pasal ' buat sesuatu bukan untuk kepentingan diri sendiri tetapi buat sesuatu itu kerana allah dan buat dgn hati yg ikhlas'hmm. ape yg aku ckp ni btol. jgn la kite wat sumthing tu bertujuan. buat kerana allah je. sbb aku dsppnted dgn sikap org yg selfish,yg kaki bodek, kaki kipas,sudah2 la tu. bukan dpt pahala pn. grm plak aku ble dorg buat mcm ni. hmm. aku admit lately ni aku cpt marah sbb mcm2 perangai aku jumpe ble aku kua. cth cm smlm. aku g oldtown kt ampang dgn parents aku smbl tgu adik aku amir nk msuk hspital. ramai gle org kt oldtown mase tu. smpai2 je waitress die cm pukimak ckp 'xde table' tp x ckp kt aku ckp jauh2. aku nk kncing so aku pn g la kncing. kua2 tu aku ade la nmpk table kosg. aku pn cpt2 la pgl parents aku suruh duduk. cpt2 lari waitress xde gg tu dr lua ni ckpdah ade og. aku pn angin la. aku ckp kua2 'ADA ORG?' bia org dgr. grm aku. eyh bodoh ko x nmpk ke mak bpk aku yg da tua ni nk duduk? aku nk je ckp mcm tu. ktorg dpt table kt belah lua xde bumbung dkt sgt dgn lampu yg terang benderang. tp aku x kesah la kn jnji parents aku dpt duduk. pastu tgh2 syok mkn. hujan. hmm. sian mak dgn abah. yg pmpn td tu x brani kua dr kedai. duduk dlm je. tnjuk muka pn x brani. grm aku. sgt bodoh taw. x leh pk ke? x serve pn ktorg nsb baik yg serve tu okay. laki cina plak tu. elok je ckp. aku ckp kua2 aku ckp igt ktorg xde duit ke? hmmm. tu la manusia zaman skang. xde adab. xde budi bahasa. mak bpk x ajar. n aku x phm dgn org yg x hormat kt parents dorg x syg parents dorg. PENTINGKAN LAGI BOYFRIEND AND KAWAN X PUN JAGE SGT HATI MAK BOYFRIEND ATAU GIRLFRIEND TAPI MAK KANDUNG PUNYA HATI X RETI JAGA. kdg2 aku terpk dorg ni ade pk x mak n ayah tu mcm mne. ade pk x dorg hurt? hmm. kdg2 ibu atau ayah mmg buat kita marah. tp dorg stil mak bpk kite. kite jgn buat dorg menangis. kena jage hati dorg. sbb dorg yg melahirkn kite di dunia ni. aku just nk kwn2 aku dan semua org yg bc blog aku ni igt PARENTS TU NOMBOR 1. yg lain tu x penting pn. ok? sbb zaman kite ni ramai org derhaka kt mak n bpk tu mmg cnfirm2 msuk neraka.

0 comments: